Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2012

Kehidupan Ini

..Assalamualaikum.. 

 Kadang...
aku tak mampu,
aku tak sanggup,
aku tak terdaya,
untuk merancang masa hadapan..

Mampukah aku,
sanggupkah aku,
terdayakah aku,
untuk tempuhi kehidupan ini...


Kadang...
aku tergelincir
aku tersungkur
aku terjatuh
dalam tingkah perjalananku...

kerna cabaran itu datang nan bersilih ganti,
cuba ku usir satu persatu,
hanya ketenangan yang aku pinta,
untuk teruskan hari hari ku..

Pinjam kan aku kekuatan Mu
izinkan aku berpaut pada Mu
tiupkan semangat buatku
untuk sebuah kehidupan yang penuh berliku ini...











Kawan Untuk Selamanya

..Assalamualaikum..

Universiti Utara Malaysia (UUM) satu nama yang tentera kat kertas pada surat tawaran kemasukan ke Universiti 3 tahun yang lalu.. bila aku tengok surat tawaran tu.. aku menangis taw.. sebab dulu, aku nak sangat-sangat pergi UKM.. last2 dapat Utara lagi untuk kali kedua... yang first dulu kat matrik, utara jugak.. Tapi..  xpe la.. ade hikmah untuk semua ni.. ;) dan pada tarikh hari ni... hanya tinggal beberapa hari je lagi aku kat bumi sintok ni... n again... aku menangis nak tinggalkan tempat ni plak... nak tinggalkan korang, kawan-kawan yang selalu ade kat samping aku..

Tiga tahun teman... bukan saat yang singkat untuk kita mengenal hati budi masing-masing.. kurang lebih dalam berkawan, asam garam dalam bersahabat kita lalui bersama-sama.. aku cuba untuk menjadi yang terbaik untuk kalian.. Tapi, Maaf... aku hanya insan biasa teman.. takkan mampu untuk menjadi sesempurna manusia.. khilaf yang aku lakukan secara sedar ataupun tidak hanya maaf dari kalian yang aku pi…

Dup Dap Dup Dap...

...Assalamualaikum...
Wish me luck ... ;)