Thursday 14 June 2012

Kawan Untuk Selamanya

..Assalamualaikum..


Universiti Utara Malaysia (UUM) satu nama yang tentera kat kertas pada surat tawaran kemasukan ke Universiti 3 tahun yang lalu.. bila aku tengok surat tawaran tu.. aku menangis taw.. sebab dulu, aku nak sangat-sangat pergi UKM.. last2 dapat Utara lagi untuk kali kedua... yang first dulu kat matrik, utara jugak.. Tapi..  xpe la.. ade hikmah untuk semua ni.. ;) dan pada tarikh hari ni... hanya tinggal beberapa hari je lagi aku kat bumi sintok ni... n again... aku menangis nak tinggalkan tempat ni plak... nak tinggalkan korang, kawan-kawan yang selalu ade kat samping aku..

Tiga tahun teman... bukan saat yang singkat untuk kita mengenal hati budi masing-masing.. kurang lebih dalam berkawan, asam garam dalam bersahabat kita lalui bersama-sama.. aku cuba untuk menjadi yang terbaik untuk kalian.. Tapi, Maaf... aku hanya insan biasa teman.. takkan mampu untuk menjadi sesempurna manusia.. khilaf yang aku lakukan secara sedar ataupun tidak hanya maaf dari kalian yang aku pinta..

Permulaan perkenalan dengan kalian adalah suatu yang tak pernah diatur oleh ku... semuanya anugerah dari Nya, kuasaNya yang menentukan kita bertemu disini... berkawan dan bersahabat... Dan aku percaya, aturanNya ini lah anugerah untuk insan sepertiku bersama kalian untuk tempuhi kehidupan disini yang banyak onak dan durinya..

Ribuan terima kasih pada kalian.. yang sudi menjadi temanku, terima aku seadanya.. buruk dan baik dari ku... Dan percayalah.. kenangan kita bersama disini takkan aku lupakan sampai bila2... untuk kalian... syira, piqa, akina dan ekin.. aku sayang korang ketat2... :)

Buat Mohd Fadzli Salmat.. Insan yang tak pernah berhenti untuk membuat hati ini ketawa... Tak termampu untuk saya ucapkan ribuan terima kasih untuk awak... mendengar keluhan hati saya.. menasihati saat saya buntu.. dan menegur saat saya lakukan khilaf.. tak pernah sekali pon rungutan terkeluar dari mulut awak sepanjang perkenalan kita.. sentiasa disisi saat saya susah dan senang.. karenah saya yang terkadang memeningkan orang lain, hanya awak yang mampu melayannya...terima kasih awak :) Adat dalam bercinta la kan, manakan pernah tiada berselisih faham, manakan pernah hati ini tak menangis.. tapi saya yakin, itu salah satu pengerat hubungan ini... malam tadi baru je gaduh, pagi-pagi da ok dah.. tak kan pernah ia berpanjangan..anda la teman, andalah sahabat dan andalah cinta hati saya..  I'm your & U are mine dear... ;)

Untuk kalian teman-teman seperjuangan disini... perkenalan yang baru dengan kalian adalah suatu  yang amat membahagiakan diriku.. aku percaya.. lewat mengenali kalian adalah lebih baik untukku dari langsung tidak mengenali kalian disini... Jem, kau satu-satunya kawan lelaki yang aku rapat kat sini...kawan baik cinta hati aku.. seronok tengok ko bahagia dengan sutera qaseh sekarang.. Hopefully, she is the last one for you.. ;)  lepas ni mesti rindu nak g makan kat lagoo sama-sama kan untuk lunch.. rindu tengok ko dengan fad amik lauk ayam je.. sayur tak tau bila nak ambik.. bungkus agaknya kan makan kat bilik.. :D.. Untuk semua coursemate, roomate terdahulu dan kini maaf andainya pernah membuatkan kalian terasa dengan sikapku..  :)









p/s : setiap yang bermula ade pengakhirnya... dan setiap pertemuan ade perpisahannya..


4 comments:

Akina said...

My dear Mira..
Thanks for being my friend. Blog ni sweet sgt.. I akan rindukan smua u guys .. n minta maaf klu ada salah silap selama persahabatan yg akan kekal selamanya insyaallah... I love u .. :) xoxox

..Myrasyazmira.. said...

I love U tu kina.. sedihnya nak tinggalkan korang...:( harap2 lps habis ni we still keep in touch ya.. :)..sory a lot dear, I selalu perli2 u sebelum ni.. hope U xterasa ye... n percaya la, niat I hanya untuk bergurau :)

Momo said...

semoga berjaya:))

..Myrasyazmira.. said...

Thanks Momo.. :)

Nur..