Monday 26 November 2012

R.I.N.D.U..!!


..Assalamualaikum..

Putaran roda dalam kehidupan, sekejap di atas sekejap di bawah... Namun, bilamana kita di atas usah lupa memandang yang di bawah, kesenangan yang digapai, kebahagian yang dirasai, kejayaan yang diraih pada hari ini adalah usaha sewaktu kita di bawah dahulu. Namun, bilamana kita di bawah pula, jadikan lah yang di atas itu suatu matlamat, suatu azam, suatu kayu ukur untuk terus menerus berusaha sehingga ianya berada dalam genggaman kita... 

Cakap mudah right? No one yang nak duduk kat bawah selalu and impossible everyone can be constant on top every time. :) but He's know everything, jangan pernah berhenti untuk bergantung harap pada Nya. Istiqamahlah dalam setiap apa yang ditekadkan.


Actually, writing for this entry just nak membebel sesuatu.. No need to read if u don't interest k.. :) (macam la ada orang nak baca sangat kan).. Haha!  Lately rasa ni selalu datang.. Dalam meminta dan tanpa dipinta... Sebuah kerinduan yang menggunung.. Untuk mereka yang tersayang.. Nak balik kampung.. Nak jumpa family.. Nak gelak sama-sama, nak bercerita itu ini.. Nak meluah segalanya.. Mesti seronok kan.. :) In Sya Allah, harap-harap Allah permudahkan hajatku ini..


Kehidupan sebagai seorang pelajar kat sini, banyak sangat yang berbeza dengan yang dulu. Bagi Mira la, bagi orang lain Mira tak taw.. Hihihi konsep hijrah kat sini sangat-sangat bermakna dan sangat dirasai. That why orang cakap hijrah tu besar maknanya bukan..?? Apa yang berbeza nya...? Hurmm... Mungkin dari segi pemikiran, dari segi pergaulan, dari segi kerohanian dan segalanya lah.. Namun, yang dulu adalah kenangan yang takkan ada galang gantinya sampai bila-bila..kehidupan as a Degree student yang sangat-sangat best.. hihihi Dan tanpa disangka dan dirancang, Di sini, Mira dapat jumpa balik roommate kat matrikulasi dulu and be my roommate again here :)

Stress..?? Sinonim la dengan gelaran as a STUDENT kan ? Kena pandai-pandai handle this thing, memang sometime tu so many thing need to think . Even Mira sendiri pernah keluar air mata bila nak handle perkara yang kena selesaikan dalam satu masa yang sama. But, in my heart, jangan pernah lupa pada Dia, yang sentiasa disisi saat kita susah, saat kita senang. Allahumayasiir wala tuassir...


Cuba habiskan setahun setengah kat sini, kemudian stop study untuk kerja bantu family dulu, kalau ada rezeki lagi In Sya Allah sambung lagi.. Kita hanya mampu merancang, namun Dia lah yang menentukan apa yang terbaik untuk kita dalam kehidupan ini. :)

2 comments:

jejaka misteri said...

berusaha dan jgn mengalah ye...mudah-mudahan Allah permudahkan segala urusan kammu...banyak kan berdoa k..semoga berjaya dunia dan akhirat...amin...:-)

..Myrasyazmira.. said...

terima kasih... InsyaAllah.. :)

Nur..