Sunday 22 January 2012

Rumah manis rumah.. :)

..Assalamualaikum..

Da 2 hari kat umah, baru keluar status nii.. Haishh..!!   nak buat macam mana, umah ni da sweet sangat kan.. kadang boleh terlupa kat semua hal yang lain..hehehe..  Alhamdulilah, aku selamat sampai kat terengganu hampir jam 9 pagi... jam 9.30 malam khamis gerak dari kachi highland.. berapa kali brenti sepanjang perjalanan tu pon aku xtaw... rasa nak minta pakcik tu takyah brenti jer.. hahaha.. excited betol nak jumpa family nih.. :D tapi cian jugak kat diorang kan.. mesti penatt.. kalau aku yang hanya duk kat atas krusi keje makan tdow plus borak2 ni penat, pakcik2 yang bawa bas tu mesti lagi penat kan.. apa2 pon.. terima kasih pakcik.. dan syukur padamu Ya Allah.. Kau telah selamatkan perjalanan kami  :)

Sebelum gerak malam tu, sempat lagi aku duk buka fb sambil kemas2 cikit jer lagi barang yang nak bawa balik.. tetibe terpandang kat satu post.. tentang kawan si dia.. pelajar kat UUM jugak.. mula2 dikhabarkan dalam keadaan koma di hospital jitra, kesan daripada kemalangan yang terjadi petang tu.. namun beberapa minit kemudian arwah telah pergi meninggalkan kami semua.. walaupun aku xberapa mengenalinya, sebak terasa bila tahu berita ni..  baca post kawan2 arwah kat fb perihal pemergian arwah, buat aku turut terasa kehilangannya.. aku hanya mampu berdoa.. Moga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan dipermudahkan segala urusan nya disana.. :'(..


p/s:: ia datang tanpa kita pinta. dia pergi tanpa kita rela..

No comments:

Nur..