Thursday 2 February 2012

kahwin ohh kahwin..!!

..Assalamualaikum..

update blog semusim sekali,  aritu musim panas.. ni musim hujan plak..terbaik laa... hahaha.


"AKU TERIMA NIKAHNYA.."


kita selalu dengar kan..? Ungkapan ini meniti di bibir setiap pengantin lelaki saat akad nikah  bagi mana-mana pasangan yang memulakan sebuah kehidupan yang baru... ... Alhamdulillah... :)  tapi tahukah kalian.. di sebalik kata-kata tersebut, tersiratnya makna yang amat berat untuk dipikul. Tanggungjawab seorang suami.. tanggungjawab seorang ayah.. untuk isteri tercinta dan anak-anak tersayang... 

" AKU TANGGUNG DOSA-DOSA SI FULANAH INI DARI IBUBAPANYA, APA SAJA DOSA YANG DIA BUAT, AKU TANGGUNG DAN BUKAN LAGI IBUBAPANYA, AKU TANGGUNG DOSA BAKAL ANAK-ANAK AKU. AKULAH ORANG YANG BERTANGGUNGJAWAB DALAM MEMBERINYA NAFKAH ZAHIR DAN BATIN, MEMBERINYA ILMU DUNIA AKHIRAT DAN JUGA BERTANGGUNGJAWAB MEMEGANG TANGANNYA BERSAMA-SAMA BERLARI BERTEMU-MU YA TUHAN.. AKU JUGA SEDAR, SEKIRANYA AKU GAGAL DAN AKU LEPAS TANGAN DALAM MENUNAIKAN SEGALA TANGGUNGJAWAB INI, MAKA AKU FASIK, SUAMI YANG DAYUS DAN AKU TAHU BAHAWA NERAKALAH TEMPAT KU AKHIRNYA.. DAN MALAIKAT MALIK AKAN MELIBAS AKU HINGGA PECAH HANCUR BADANKU. 

AKAD NI BUKAN SAHAJA PERJANJIAN ANTARA AKU DENGAN SI ISTERI DAN SI IBUBAPA ISTERI, TETAPI INI ADALAH PERJANJIAN TERUS KEPADA TUHAN.."


sangat bermakna bukan...?? :)


awal cuti semestar ni sepupu aku baru je selamat jadi isteri orang...Hahaha.. ayat xboleh bla..  Tahniah Kak zura dan suami.. semoga berbahgia hingga ke akhir hayat yer.. :) 

24 Januari 2012 majlis di sebelah pengantin perempuan...
dan majlis sambut menantu di pihak lelaki pada 27 january bersamaan hari jumaat..

Majlis akad nikah





Hari persandingan Raja sehari.. :)






Alhamdulillah, majlis ni berjalan dengan lancar seiring dengan kehendak semua pihak.. InsyaAllah... :)




##tetibe idea tersekat.. huhuhu##

sekian..
salam.... :D

2 comments:

CikPinkngu..... said...

dok sabow doh ke mek..keh3

..Myrasyazmira.. said...

amik seri pengantin ckitt.... ;D

Nur..